Три тенденції в маркетингових комунікаціях 2020 го

Рік тому я прочитала книгу Рохита Бхаргава «Не очевидно. Як виявляти тренди раніше інших »і протягом року вирішила діяти за його методикою. Я збирала новини і статті, які привернули мою увагу в Telegram-каналі, супроводжуючи їх коментарями, що конкретно мене в них зачепило, а в грудні села розбиратися, що в них є спільного. На виході у мене вийшло міні-дослідження про трьох перспективних нішах для бізнесу в 2020 році.

Ще зібралося багато матеріалів про те, як змінилися і продовжують змінюватися маркетингові комунікації. Що зараз в тренді, а від яких практик пора відмовитися. На їх основі я вивела 3 рекомендації для власників бізнесу, як взаємодіяти з аудиторією, щоб їм було з вами спілкуватися приємно, а вам з ними — вигідно.

Порада перша. Менше — значить більше
Втома від великої кількості інформації, особливо рекламної, зашкалює, тому ретельно фільтруйте все, що хочете сказати.

Задовбати потенційного клієнта надлишком рекламних повідомлень зараз простіше простого. До того ж сучасна людина з високою купівельною спроможністю думає не про те, що купити таку потрібну, а як би ненароком не купити що-небудь непотрібне.

Можливо, ви помітили, наскільки популярні зараз стали всілякі марафони расхламленія (не тільки матеріальних речей, але і файлів в комп’ютері і додатків в телефоні), Діджитал-детокс, практики майндфулнес і іже з ними. Набирає популярності тема усвідомленого споживання.

Одна моя клієнтка, відомий в російськомовному Facebook фінансовий консультант Олена Ейдельман, радить перед більш-менш великою покупкою почекати 10 хвилин і тільки потім купувати, якщо не передумали.

Тільки вдумайтеся: ми йдемо до тих, хто допомагає нам виставити бар’єри, не піддаватися спокусам і відключатися від всюдисущих рекламних повідомлень. Ми втомилися від достатку. Навколо надто багато … всього. Речей, інформації, спокус. У цій ситуації брати клієнта змором і намагатися до нього докричатися — свідомо програшна стратегія.

Нехай послання від вас приходять рідко, але влучно. Що це означає? Принцип win-win застосуємо і до комунікацій.

Якщо повідомлення несуть в собі цінність для клієнта: гумор, щоб підняти йому настрій, їжу для роздумів, цікаву історію, розмова по душам і т. Д., Від них одпишуть тільки ті, кому з вами точно не по дорозі, хто не поділяє ваш підхід і цінності.

Якщо ваші послання приходять нечасто, передплатники відчують, що ви поважаєте їх ментальну тишу і даєте їм простір для самостійного прийняття рішення.

Це гарна новина для тих, кому доставляли муки настанови маркетингових гуру: «в соцмережах треба писати кожен день». Розслабтеся, вже не треба. Пари якісних постів в тиждень цілком достатньо.

Аналогічно з розсилкою.

➫ П’ять років тому було нормою розсилати листи по базі передплатників кожен день.

➫ Пару років назад прогресивні компанії перейшли на щотижневий newsletter.

➫ Зараз найбільш просунуті висилають щомісячний дайджест.

Наприклад, канадський стартап Lunapads, що виробляє багаторазові жіночі гігієнічні прокладки, і аргентинський виробник міських компостніц MiCompas

Порада друга. Автоматизація VS персоналізація
Напевно ви читали або чули про двох, здавалося б, протилежні тенденції: автоматизації маркетингу у вигляді воронок продажів, ланцюжків продають листів та інше. І в той же час персоналізації рекламних послань. Наприклад, коли Facebook або Amazon пропонують продукти під ваші смаки.

Ці тенденції прекрасно поєднуються, коли мова йде про великі даних і штучний інтелект у великих міжнародних компаніях, тих же Facebook і Amazon.

Але що робити малому бізнесу, у якого ні такої кількості даних, ні бюджету, ні IT-департаменту?

Підприємців зазвичай кренить в якусь одну сторону

Що з цим робити власнику малого бізнесу в 2020 році?
Балансувати. Делегувати і автоматизувати технічні питання (такі як прийом замовлень і оплати, лист подяки після оплати, виписку квитанцій і чеків, онлайн-запис через сервіси типу Calendly, технічну підтримку, післяпродажне обслуговування і т. Д.) І вкладати час, що звільнився в якісне спілкування з клієнтами .

Провести опитування на предмет їх задоволеності продуктом або сервісом. Проаналізувати їх відповіді і поліпшити існуючий продукт. Залучити клієнтів в творчий процес створення нового продукту

Порада третя. Чи не віщав з табуретки
Якщо зараз це ще прокатує, то чим далі, тим буде прокатувати все рідше. Експертні експерти, які вчать успішному успіху, вже не викликають довіри. Творці самого-самого продукту, який всім продуктам продукт — теж. Адекватна самооцінка і впевненість у власній розробці або підході — це відмінно, але гладка історія успіху без єдиного факапа вже виглядає підозріло і нереалістично.

Категоричні зауваження на кшталт «бізнес-цілі треба ставити тільки по SMART і ніяк інакше» не викликають нічого, крім здивування. Це те, що я почула на вебінарі дуже шанованого експерта в сфері PR в грудні 2019 року.

Дозвольте, але в моєму випадку SMART взагалі не працює, тому я розробила власну систему планування, яка не викликає у мене фрустрації від того, що я щось там знову не встигла, не зробила або зробила не так, так само як і не вимагає постійного перемальовування через зміну обставин.

І я відразу назву пару десятків своїх клієнтів, кому запропонуєш поставити цілі по SMART, і вони зависнуть, як та сороконіжка, яку запитали, як вона переставляє стільки ніг одночасно, і не зможуть зробити ні кроку.

SMART точно протипоказаний людям мистецтва, творчим особистостям та тим, хто веде бізнес в країнах з нестабільною економічною обстановкою. Тут я трохи залазив на територію менеджменту. Але наскільки я знаю, навіть у великих компаніях часто практикують гнучке планування, щоб мати можливість швидко згенерувати план Б на випадок, якщо щось піде не так. А для малого бізнесу гнучкість — основа конкурентоспроможності. Так що обережніше треба бути з заявами.

У комунікаціях тепер цінується самоіронія, вміння визнати свої помилки і посміятися над ними, здорова скромність, витриманість і гідність, які лише відтіняють продавці, які не встигли злізти з табуреток. Маніпуляції в дусі «якщо ти не купиш наш продукт, то пошкодуєш» і «якщо ти не з нами, то ти лох» стають неприйнятними. Поки ще, на жаль, це мейнстрім, тому чим швидше ви зміните тон, якщо до цього намагалися залізти на табуретку, тим сильніше виділитеся на тлі цього мейнстріму.

Легко розповідати, як не треба, складніше показати, як треба. Мені дуже подобається манера комунікації BearBike, виробників велосипедів, з якими мені пощастило трохи попрацювати в 2016 році. Просто зайдіть на їх сайт в розділ «Наша історія». Навіть мені кожен раз після її прочитання (ви вже зрозуміли, що я перечитувала її неодноразово) хочеться купити у них велосипед, хоча вони в Росії, а я в Аргентині і велосипед у мене вже є.

Категории SEO

Добавить комментарий